Bobr na zemní plyn

První komunální vozidlo na svoz odpadků Liaz, tzv. Bobra s pohonem na zemní plyn, zavedly do svého autoparku na konci května také Pražské služby. Vozidlo  Pražské služby převzaly od firmy EkoGasAuto, která se již řadu let zabývá plynofikací dopravy. Majitel firmy Zdeněk Halada například plynofikoval komunální vůz  pro Uherské Hradiště a Plzeň, podílel se na přestavbě řady autobusů a osobních aut na zemní plyn v České republice.

Pražské služby budou komunální vozidlo nyní několik měsíců testovat, jestliže se osvědčí v náročném provozu při svozu odpadu, mohou následovat další přestavby autoparku. To potvrdil Profitu i generální ředitel Pražských služeb Lubomír Němejc.Firma EkoGasAuto  vlastní povolení na přestavbu všech vozidel s podvozkem Liaz, vedle nákladních aut, také na popelářská auta, kropičky, cestářská vozidla apod. První zkušenosti s plynovým bobrem jsou velmi dobré. Především se výrazně zlepšily ekologické parametry, auto nekouří, neprodukuje pevné spaliny, což by mělo pomoci pražskému ovzduší.

Popelářský vůz je podle technického ředitele Pražských služeb Jiřího Šandy ideální pro přestavbu na plyn. Tento vůz ujede za směnu v průměru 80 kilometrů, ale přitom spotřebuje 80 litrů nafty. Hodně paliva  spotřebuje na místě, pří nakládaní odpadu.

První zkušenosti s bobrem na zemní plyn byly dobré. Vedoucí technického oddělení Pražských služeb Petr Kropáček ocenil vedle ekologie také zvýšení výkonu motoru  o 25 procent- na 210 kW. Plyn dává nejen větší výkon, ale lépe se spaluje, což snižuje spotřebu.

Motor nehlučí,až zarážející je ticho v kabině, což přispívá k větší kulturnosti a bezpečnosti práce. Řidič také slyší dobře pokyny z vysílačky. Přitom se nejednalo o nový vůz. Pro plynovou přestavu Pražské služby zvolily Liazku starou sedm let, která měla najeto 250 tisíc kilometrů.